ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت

» » پیش بینی شیوع دیابت تا سال 2030

پیش بینی شیوع دیابت تا سال 2030

 گزارش های رسمی نشان می دهند که شیوع دیابت طی 20 سال آینده رشد چشمگیری خواهد داشت، به طوری تا سال 2030، از هر 10 نفر 1 نفر مبتلا به دیابت خواهد بود.
هم اکنون 366 میلیون نفر در جهان از ابتلا به دیابت رنج می برند، که پیش بینی می شود این تعداد تا سال 2030 به بیش از 552 میلیون نفر برسد. این در حالی است که فدراسیون بین المللی دیابت تخمین می زند امروز حدود 183 میلیون نفر در جهان ار ابتلای خود به دیابت آگاهی ندارند. رژیم های غذایی پرکالری و ناسالم، همراه با کم تحرکی هر روزه جوامع را به بروز اپیدمی دیابت نزدیک تر می کنند.
امروزه بیش از 90 درصد افراد دیابتی، از دیابت نوع دو رنج می برند. این نوع دیابت را می توان به سادگی و با تغییر عادات غذایی و افزایش فعالیت های ورزشی کنترل و حتی از بروز آن جلوگیری کرد.
طبق گزارشات، میزان تقاضا برای داروهای دیابت نظیر انسولین و قرص های کنترل قند طی یکسال گذشته 12 درصد افزایش داشته، و میزان فروش شرکت های تولید کننده را تا 34 میلیارد دلار افزایش داده است، که این آمار داروهای دیابت را در ردیف چهارمین گروه از پرفروش ترین داروهای جهان قرار می دهد.
بر اساس این مطالعات، شیوع دیابت طی چند سال گذشته با رشد 90 درصدی همراه بوده و در صورتی که اقدامی جدی برای مقابله با آن صورت نگیرد، آمار و ارقام می توانند بسیار وخیم تر از آنچه پیش بینی می شود باشند.



گردآوری و انتشار : پایگاه تخصصی دیابت ایران

توسط : diabeti  در تاریخ : 11-03-1392, 22:37   بازدیدها : 13128   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
نظرات