ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت

پياده روي در روز مي‌تواند ظهور ژن ديابت را 20 سال به عقب بيندازد

  سرپرست دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي اظهارداشت:امروزه چاقي كه ريشه شيوع ديابت است،دامنگير كشور تمام جهان است كه درحال حاضر 29 درصد زنان و 13 درصد مردان دچار چاقي هستند،بنابراين بايد برنامه هاي سلامت كشور به سمت كاهش چاقي با افزايش فقر و ترويچ تغذيه مناسب برود.

دیابت دارید شنا کنید

  زنانی که ورزش‌های مقاومتی و تنفسی هر دو را انجام می‌دادند بیشترین فایده را بردند. خطر ابتلا به دیابت نوع دو در آنها 33 درصد کاهش نشان داد.

فعالیت های ورزشی ممنوع در دیابت

    در مواقعی که علائمی چون درد پشت ساق و یا سردی پاها هنگام فعالیت وجود دارند، انجام بعضی ورزشها مخصوصاً راهپیمایی متناوب بطوری که همراه با استراحت کافی در فواصل راه رفتن باشد، کمک زیادی در بهتر شدن این علائم می کند.

دیابت و درگیری اندام های تحتانی

مي‌دانيم كه ديابت بيماري مزمني است که در اثر كاهش يا فقدان ترشح انسولين در بدن يا به‌دنبال عدم توانايي بدن در استفاده از انسولين به‌وجود مي‌آيد. انسولين ماده مهمي است كه از غده لوزالمعده ترشح مي‌شود و در تبديل غذا به انرژي مورد نياز ما نقش به‌‌سزايي دارد.

ورزش های مناسب پا

بیماران دیابتی بیشتر از دیگران در معرض خطر ایجاد زخم و بیماری در پای خود میباشند. ورزش روزانه و عدم استعمال دخانیات  گام موثری برای پیشگیری از ایجاد زخم پای دیابتی است.  

ورزش چه تاثيري بر ديابت دارد؟

چون افراد مبتلا به ديابت بيش از ديگران در معرض خطر بيماريهاي قلبي هستند بهتر است قبل از شروع ورزش توسط پزشك معينه شوند. براي بيماراني كه درشرايط بدني خوبي قراردارند انجام تمرينات متوسط توصيه مي شود و براي افراد بي تحرك و آناني كه دچار ساير بيماريها هستند تمرينات با شدت پايين توصيه مي شود.

نکاتی مهم در تاثیر دیابت بر پای انسان

كسانی كه بیماری دیابت دارند، افزایش قند خون آنان به مدت طولانی، باعث ایجاد مشكلات و عوارضی می‌شود كه یكی از عوارض، تاثیر آن بر پاهای شخص است.بیشترین موارد تاثیر گذار سیستم عصبی و محیطی بدن شخص است.

توصيه هاي نوروزی براي ديابتي ها

درست است که خانه تکانی رسمی قدیمی برای نظافت خانه است، اما رعایت توصیه های متخصصان و اهل فن هم از آن دست مسائلی است که نباید فراموش شود؛ این توصیه ها بخصوص برای گروه های خاصی مانند بیماران دیابتی اهمیت بیشتری پیدا می کند.

پیشگیری از دیابت و کنترل دیابت

 برای پیشگیری از دیابت نوع 2 که  رایج ترین نوع دیابت است ، انجام اصول پیشگیری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

آنچه باید در مورد ورزش و دیابت بدانید

 همانطور که می دانید ورزش در کنار تغذیه مناسب و مصرف منظم دارو (قرص یا انسولین) سبب کنترل قند خون شما خواهد شد. یک فرد دیابتی باید با فراگیری آموزش لازم و به کمک کنترل روزانه قند خون و ادرار، بین فعالیت بدنی، غذا و داروی خود تعادل مناسب ایجاد کند تا نه تنها از افزایش قند خون خود جلوگیری

کوه رفتن افراد دیابتی در فصل های سرد

توصيه مي‌شود از انجام ورزش كوهنوردي پرهيز كنند. در كوهنوردي بايد خيلي از پاها مراقبت شود.در اين بيماران به علت ديابت، اعصاب حسي آسيب ديده‌اند و پاها حس چنداني ندارند و ورزش كوهنوردي فشار زيادي روي پاها وارد مي‌كند و ممكن است در ناحيه كف پا زخم ايجاد شود.

اهمیت ورزش در دیابت

ورزش در درمان ديابت بسيار موثر است، زيرا نه تنها باعث پائين آوردن قند خون و كاهش مقاومت به انسولين مي شود، بلكه ريسك بيماريهاي قلبي عروقي را نيز مي كاهد و نياز به دارو در ديابت نوع 2 را نيز كاهش مي دهد.

چه میزان پیاده‌روی‌ برای کنترل دیابت و چاقی مورد نیاز است؟

طبق مطالعات انجام گرفته روی بیماران دیابتی، کمی‌افزایش پیاده‌روی روزانه می‌تواند به کنترل بیماری دیابت نوع 2 کمک کند، اما افراد چاقی که قصد کاهش وزن دارند، بیشتر از آن چیزی که تصور می‌کنند باید ورزش کنند.

ورزش های ممنوع برای دیابتی ها

 یکی از مهمترین اقداماتی که شما باید پس از بروز عوارض دیابت انجام دهید حفظ شادابی و نشاط روحی جهت شرکت بهتر و موثرتر در برنامه های درمانی و نیز افزایش سطح فعالیت بدنی به منظور افزایش مقاومت و کارآیی دستگاههای مختلف بدن است. ورزش می تواند در این زمینه کمک زیادی به شما بکند.

ورزش های ممنوع در بیماران دیابتی

 یکی از مهمترین اقداماتی که شما باید پس از بروز عوارض دیابت انجام دهید حفظ شادابی و نشاط روحی جهت شرکت بهتر و موثرتر در برنامه های درمانی و نیز افزایش سطح فعالیت بدنی به منظور افزایش مقاومت و کارآیی دستگاههای مختلف بدن است. ورزش می تواند در این زمینه کمک زیادی به شما بکند.