ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت

» » » دیابتی ها رعایت کنند

دیابتی ها رعایت کنند

 


بر خلاف تصور برخی‌ها آشپزی کردن نه بیگاری است و نه سخت. به خصوص زمانی که به دلیل ابتلا به برخی از بیماری‌ها مانند دیابت مجبور باشید دست به عصا راه بروید. حتی اگر دیابتی هم  باشید و یا یکی از اعضای خانواده‌تان به این بیماری مبتلا باشد با علاقه و اشتیاق آشپزی کنید و از غذایتان لذت ببرید.
ابتلا به دیابت عادت‌های غذایی فرد را زیر و رو کرده و تغییراتی را در شیوه‌ی آشپزی تحمیل می‌کند. در نتیجه تهیه‌ی یک غذای مناسب برای یک فرد دیابتی وقت بیشتری می‌گیرد. البته نباید این مسئله باعث ناراحتی و دلخوریتان شود. زمانی که خودتان آشپزی می‌کنید انتخاب مواد غذایی با خودتان است و در نتیجه کنترل زیادی روی آن‌ها دارید. در حالت کلی مهم‌ترین مسئله برای یک فرد دیابتی این است که میزان قند خون خود را ثابت نگه دارد و به اندازه‌ی کافی مواد مغذی دریافت کند. یعنی باید طوری برنامه‌ی غذایی‌تان را تنظیم کنید که میزان قند، نمک و چربی‌های دریافتی‌تان کم باشد و در عوض ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبرهای بیشتری جذب کنید. برای همین لازم است که سبزیجات و دانه های کامل (سبوس دار) جای ثابتی در بشقاب‌هایتان داشته باشد. چند توصیه داریم تا بهتر آشپزی کنید و سالم‌تر بخورید. با ما همراه باشید.

از شرایط موجود بهترین استفاده را ببرید
اگر دیابت دارید یک فرصت برای تمام اعضای خانواده مهیا می‌شود که تغذیه‌ی سالمی داشته باشند. از رژیم غذایی جدیدتان استفاده کنید و از بقیه‌ی اعضای خانواده بخواهید که در تهیه و انتخاب مواد غذایی سالم و تهیه‌ی غذا با شما شریک باشند. این یک موقعیت مناسب است که عادت‌های غذایی سالمی پیدا کنید و آن را به دیگر اعضای خانواده نیز تسری دهید.

بهترین مواد غذایی موجود را انتخاب کنید
متخصصان توصیه می‌کنند که طبیعی‌ترین مواد غذایی را برای مصرف انتخاب کنید. یعنی آن دسته مواد غذایی که کمترین فرایندهای صنعتی را متحمل شده‌اند. یخچال و گنجه‌ها را پر از مواد غذایی سالم کنید. اگر  به عنوان مثال همیشه لوبیا و دانه‌های کامل (سبوس دار) در اختیار داشته باشید راحت‌تر خواهید بود و به راحتی هم از آن‌ها برای تهیه‌ی غذا استفاده خواهید کرد.


گوشت قرمز را با احتیاط مصرف کنید
زمانی که می‌خواهید گوشت قرمز خریداری کنید حتماً انواع گوشت‌های کم چرب را انتخاب کنید. چربی‌های موجود روی گوشت را جدا کنید. از مصرف گوشت‌های پرچرب و گوشت‌های شور مانند سوسیس و کالباس و غیره بپرهیزید. در مورد گوشت مکیان نیز دقت کنید که بدون پوست باشند.

 



گردآوری و انتشار : پایگاه تخصصی دیابت ایران

توسط : diabet  در تاریخ : 11-05-1393, 12:05   بازدیدها : 4742   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .