ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت

» » 1000 ایستگاه تست قند خون در تهران

1000 ایستگاه تست قند خون در تهران

 

1000 ایستگاه تست قند خون در تهران

 


معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه 374 کانون دیابت در شهر تهران راه اندازی شده است گفت: به مناسبت روز جهانی دیابت 1000 ایستگاه قند خون برای تست قند خون شهروندان تهرانی در سطح شهر راه اندازی شده است.
سید محمد هادی ایازی در گفتگو با خبرنگار "تهران سما" در ارتباط با برپایی بزرگترین حلقه انسانی (حلقه آبی رنگ) پیشگری و کنترل دیابت با حضور کانون های دیابت محلات شهر تهران که امروز در بوستان ولایت به مناسب روز جهانی مبارزه و کنترل دیابت برگزار شد اظهار کرد: سال گذشته 400 ایستگاه قند خون در سطح شهر تهران برپا شد و موفق شدیم خون قریب 150 هزار نفر را تست کنیم که از این میزان 50 درصد از داشتن بیماری دیابت خود بی اطلاع بودند .
وی ادامه داد : این اقدام ما را بر آن داشت که به طور جدی تر به این مساله بپردازیم و اقداماتمان را در حوزه فرهنگ سازی آشنایی با بیماری دیابت ، مبارزه و کنترل آن افزایش دهیم که طی این مدت موفق شدیم 374 کانون دیابت در شهر تهران راه اندازی کنیم.
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه به مناسب روز جهانی دیابت امروز و فردا 1000 ایستگاه تست قند خون در تهران دایر کردیم که شهروندان می توانند با مراجعه به آنها قند خون خود را بگیرند و چنانچه دیابت داشته باشند ، اقدامات لازم و پیشگیری های مناسب صورت گیرد گفت: صبح امروز در بوستان ولایت بزرگرترین حلقه انسانی پیشگری و کنترل دیابت با حضور اعضای کانون های دیابت محلات شهر تهران برگزار شد تا این پیام را به شهروندان برساند که حتما تست قند خود خود را گرفته و اقدامات کنترلی را در مورد دیابت به انجام رسانند.
وی در ادامه با اشاره به تعامل مطلوب شهرداری تهران با وزارت بهداشت برای پیشگیری، کنترل و مبارزه با بیماری دیابت خاطر نشان کرد: امیدوارم با مشارکت مردم دامنه این فعالیت ها در حوزه سلامت افزایش یابد.
بر اساس این گزارش در ادامه دکتر محمد مهدی گلمکانی مدیر کل سلامت شهرداری تهران نیز در گفتگو با خبرنگار "تهران سما" گفت : فردا روز جهانی دیابت و آغاز هفته ملی دیابت است که به همین مناسبت حلقه آبی رنگی که نماد دیابت است در بوستان ولایت با حضور کانون دیابت محله ایجاد شده است که این اقدام با هدف اعلام قابل کنترل بودن بیماری دیابت به همه مسئولان و اقشار مختلف جامعه است تا با ارایه اطلاعات لازم در این زمینه ، پیشگیری های مطلوب در مورد بیماری دیابت به نحو مناسب به انجام رسد.
وی تصریح کرد: کانون های دیابت این پیام را می دهند که همه مسئولان اقدامات لازم را برای پاسخگویی به نیازهای شهروندان فراهم سازند و در این زمینه برنامه آموزشی و همکاری های مناسب با انجم ها به نحو احسن برگزار شود.
گلمکانی در ادامه با بیان اینکه برپایی کانون دیابت این فرهنگ را منتقل می کند که با توجه به زندگی امروز و شیوع بیماری دیابت باید رفتارهای کنترل شده برای جلوگیری و پیش گیری از این بیماری با ارایه اطلاعات لازم افزایش یابد گفت: هم اکنون 374 کانون دیابت در شهر تهران راه اندازی شده است که 10 هزار نفر عضو داشته و امروز نیز در مراسم برپایی بزرگترین حلقه انسانی پیشگیری و کنترل دیابت 8 هزار نفر از اعضای کانون های دیابت محلات در بوستان ولایت حضور داشتند.



گردآوری و انتشار : پایگاه تخصصی دیابت ایران

توسط : diabeti  در تاریخ : 10-10-1390, 11:13   بازدیدها : 5143   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .